ÉLETMÓDVÁLTÁS- Hogyan kezdj hozzá?

Előre le kell sajnos szögeznem egy tényt, ami lehet nem a legjobb, de sajnos igaz. Nem lesz könnyű. 
Rengeteg akaraterő, kitartás fog kelleni, de az a jó hírem van, hogy egyáltalán nem lehetetlen, erre például itt vagyok én az élő példa. possible.jpg
Ne mond magadnak azt, hogy neked úgysem menne, képtelen vagy rá. Én is ezeket mondogattam sajnos és tényleg nem sikerült sosem. Mindig abbahagytam, maximum pár napig csináltam, de azt is kínlódva. Viszont eljött az a pont, mikor azt mondtam elég, ez így nem lesz jó. Mindenkinél máshol jön el ez a pont, nekem kicsit rosszabb dolgok árán következett be. 

De lényeg a lényeg, hogy először is hidd el, hogy bizony te is képes vagy rá! Nézz minél több videóst, aki ezzel foglalkozik, tekints be az életükbe vagy esetleg olvass utána a dolgoknak. A lényeg, hogy légy nyitott és érdeklődj! Tudd meg, hogy milyen előnyei vannak és azt is, hogy te miért szeretnél ebbe belekezdeni. Fel kell fognod, hogy neked miért is fontos, hogy egészségesen táplálkozz és élj! 

nassolnivalo.jpg1. Nassolás
Próbálj meg leszokni a sok-sok kis nassolásról. Emberekből vagyunk természetesen, én is nagy híve voltam ennek régebben. Eleinte nem volt könnyű, de szépen lassan le tudtam szokni, mára már teljesen elhanyagolom. Sokszor unalomból teszi ezt az ember, tehát foglald el magad. Ez egy nagyon fontos dolog, mert így nem az evésen fog járni az eszed unalmadban.  Inkább ülj le egy könyvet olvasni, rajzolni, színezgetni, bármi ami lefoglal téged az jó. 

 

2. Mozgás
Nagyon fontos, hogy minél többet mozogjunk, sportoljunk az étkezésünk mellett. Nem kell egyből a legkeményebb edzéseken részt venni és folyamatosan az edzőteremben lenni, úgysem csinálnánk ezt örökre. Inkább először csak kezdj el otthon tornázni, gyakorlatokat kipróbálgatni. Fogjatok akár össze többen, sokkal jobb kedvvel fogsz elmenni társaságban sportolni kicsit, mintha egyedül kellene menned.

3. Társaság
Itt következik az, hogy nagyon fontos és befolyásoló lehet a társasági köröd. Olyan embereket kell keresned, akik támogatnak téged bármiben. Nem szabad olyanokkal lenni, akik visszahúznak téged és emiatt nem haladsz a célod felé. Szakítsd meg ezeket a hátrányos kapcsolatokat, nem tesznek jót. Főleg azoknak kell támogatniuk, akik családodban vannak vagy nagyon közeli kapcsolatban állnak veled. Ha biztatnak téged, sokkal több erőd lesz majd az út során.

foog.jpg4. Étkezés
Kerüljük mindenképpen el a sok-sok péksüteményt és zsíros ételeket, ezeket könnyen lehet helyettesíteni más ételekkel is, amik egészségesek. Például egy reggeli kakaós csiga helyett, együnk egy teljes kiőrlésű kenyérből szendvicset vagy egy isteni finom zabkását. Jobban laktatnak és nem is fognak hizlalni. Ebédhez köretnek válasszunk inkább rizst, kuszkuszt, bulgurt és zöldségeket. Ezek mellé remek a natúr csirkemell, esetleg fűszerekkel variálva. Be lehet iktatni mellé a halat és a tofut is, remekül helytállnak. Vacsorára inkább valami könnyedebb salátát vagy krémleveseket ajánlok, de azokban természetesen a zöldségeken kívül ne legyen más, natúran fogyasszuk, sok módon lehet elkészíteni. 

Kerüljük el a gyors éttermeket, nincs rá szükségünk! Szánjunk arra időt, hogy otthon készítünk magunknak ételt, amit magunkkal tudunk vinni. Sokkal jobbak és gazdaságosabbak is, nem sok időbe telik. Azért csak jobb érzés, egy otthonról finoman elkészített ebédet enni, mint egy nagy zsíros hamburgert. 

5. Szerest önmagad
Sose feledd el, hogy imádnod kell önmagadat mindig, és el kell fogadni azt, aki vagy. Nem minden dolgon tudsz változtatni, ez el kell fogadni. Ne essetek túlzásokba, elég kis lépésekben haladni, nem kell rohanni ezzel. Nézz bele a tükörbe, és mond sokszor, hogy "szeretem magam". Nem hittem ebben a gyakorlatban régen, de mióta napi szinten ezt csinálom, észrevettem a változást és sokkal könnyebb megbékélni azzal, aki vagyok. 24 órán keresztül vagyok összezárva saját magammal, tehát nem utálhatom ezt a személyt, megkeserítené az életemet is. De így mindig olyannal lehetek, akivel szívesen töltöm az időt és szeretem! Ha ez sikerül elérni, az felülmúlhatatlan érzés lesz! :) 

Mindenkinek nagyon nagy erőt és kitartást kívánok a változáshoz, biztos vagyok benne, hogy neked is sikerülhet! Hallgass magadra és lépj végre a saját utadra! Ezek a kis apró lépések képesek megváltoztatni az egész életedet! :) 

 

Címkék: bejegyzes