Hullámvölgyek

Sajnos, vagy nem sajnos elkövetkezik az az életünkben, hogy egy hullámvölgyet kell megélnünk. Ilyenkor az ember általában nem lát kiutat, úgy gondolja nincs megoldás. Egyre lejjebb és lejjebb kerül, még akkor is, mikor már azt hiszi, hogy ennél nem lehet rosszabb. 

Ilyen helyzetben bármikor, bárki kerülhet, még a legvidámabb és legmotiválóbb személy is. Nem tudhatjuk előre, hogy milyen váratlan helyzetek érhetnek. Természetesen nekem is megvoltak a magam hullámvölgyei, voltak amiket könnyebben megéltem, és voltak amiket nehezebben. De visszagondolva, talán a legrosszabb ilyen félresiklásom volt az, ami megtanított nagyon sok mindenre, és egyben ennek köszönhetem azt is, aki most vagyok. 

Ilyen helyzetben megtanultam, hogy minden belül, fejben dől el. Ha én azt beszélem be magamnak, hogy ezek után jó már nem lehet, és minden csak egyre rosszabb, akkor tényleg minden egyre rosszabb lesz. Én is beleestem ebbe a hibába, mindig csak a rosszra tudtam gondolni. Már szinte szó szerint csak arra gondoltam, hogy mi mehet tönkre még körülöttem és ezek a dolgok tényleg bekövetkeztek az életemben. Már úgy kétségbe voltam esve, mint még soha. Nem tudtam miért pont velem történnek ezek, mikor nem tettem semmit, sőt próbáltam jobb lenni, de egyszerűen nem változott semmi.

Ezt fél éven keresztül tűrtem, majd azt mondtam: Állj! Ezt így nem lehet, kell valami megoldás. Nem tudtam még akkor, hogy mit fogok tenni, csak annyit tudtam, hogy ez így nem mehet. 

Valaki biztos meghallhatta a segítségkérésemet, mert kaptam egy olyan könyvet, ami sokat változtatott az életemen. Nagyon megváltoztam tőle, de főleg fejben. Rádöbbentett olyan dolgokra, amit addig figyelmen kívül hagytam, pedig sokkal könnyebb lett volna, ha hamarabb tudom meg ezeket. Megtanított egy pozitívabb felfogásra, és arra is, hogy ez milyen fontos. 

Megtaláltam azt a hibát, ami az egészet okozta. Magamnak hoztam be az életembe ezeket a rossz dolgokat. Viccesen hangzik nem? Saját magamnak kreáltam a rosszat, miközben az ellentétét szerettem volna elérni. Semmilyen jó dologra nem gondoltam, egyszerűen csak vártam, hogy jöjjenek a jobb dolgok, de semmit nem tettem érte. Megdöbbentett, hogy végig itt volt előttem a megoldás, amit annyira kerestem, és az még jobban ledöbbentett, hogy én magam voltam a megoldás. Az én saját felfogásom és gondolataim. Magamat mérgeztem nap mint nap a saját gondolataimmal és még csak fel sem tűnt nekem. 

Azonnal változtatnom kellett, tudtam nagyon jól. Próbáltam a rosszakat kizárni a fejemből és a jókra koncentrálni. Még olyan helyzetekben is a jót kerestem, amiben nem nagyon lehetne igazából és az az érdekes, hogy én mégis találtam. Mikor körülöttem mondták, hogy jajj te ebben mit látsz jónak, de nem sokáig érdekelt. Én tudtam, hogy miért tettem ezt akkor, és lássuk be, elég jó sikerült. Ha megnézem őket most 1 év múlva, még mindig csak panaszkodnak és ugyanazokkal a problémákkal állnak szemben, tőlem meg azt kérdezik, hogy hogyan csináltam. Érdekes, hogy 1 éve pedig még engem szóltak le. Sajnos ők, még mindig nem jöttek rá a titok nyitjára. Mindig másban keresik a hibát, nem néznek szembe saját magukkal, ami óriási hiba. Az állandó panaszkodás amit hallok, már nekem is rossz. Azért is rossz, mert nem is próbálnak változtatni, hiába próbáltam én is valakinek segíteni, akár csak egy kis beszélgetéssel. 

Rá kell jönnünk, hogy mi magunk vagyunk a megoldás. Ahhoz, hogy ki tudjál kerülni ebből a rossz körforgásból egyedül magadra van szükséged és senki másra. Mindenki tanácsát meghallgatjuk és kíváncsiak is vagyunk rá. Akkor saját magunkat miért hagyjuk figyelmen kívül, akinek a legfontosabb a véleménye? Igenis vedd figyelembe magadat és hallgasd is meg mit súg a szíved. Hidd el több problémát tudsz megoldani, mint gondolnád. Hiszen te ismered a legjobban, hogy ki van ott legbelül. 

Tehát, ki kell jönnöd ebből a hullámvölgyedből. Nem maradhatsz lent, mert akkor csak egyre rosszabb és rosszabb lesz. Vedd figyelembe saját magadat, és segíts is magadon. Nem  tud más úgy segíteni, mint te. El kell hinned, hogy igenis van és lesz is ennél jobb, ne a rosszra koncentrálj. Ne érdekeljen más véleménye, inkább érd el azt nála, hogy ő irigykedjen majd rád a végén, hogy te tényleg megcsináltad. 

Legyél te, a saját szuperhősöd!

right.jpg

Címkék: bejegyzes