Közeleg a tél! (+recept)

Ha belegondolok, hogy mit szeretek a télben, akkor rengeteg mindent tudnék felsorolni, kivéve a hideget. Azt nem bírom, de gondoljunk inkább a jó dolgokra.

A kedvencem ilyenkor a hideg és hosszú napok utáni bekuckózás a jó meleg szobába, egy finom bögre teával. Annyira megnyugtat és ellazít, hogy az hihetetlen és ha szerencsém van akkor kint eközben még a hó is esik. Ilyenkor a legjobb olvasgatni, sorozatot/filmet nézni és ötletelgetni. 

Rengeteg programot is tudunk ilyenkor csinálni barátokkal vagy esetleg családdal. Az egyik legkedveltebb szerintem a jégkorcsolyázás, habár én nem vagyok benne a legjobb, de az biztos, hogy nagyon jó szórakozás lehet mindenki számára. Ha a családdal szeretnénk közös programot, akkor itt a tökéletes idő, hiszen közelegnek az ünnepek. El sem tudom mondani, hogy mennyire szeretem és várom a Karácsonyt. 

Ebben az időszakban egyszerűen minden más, nem pontosan tudom megmagyarázni miért, de akkor is különbözik a többi ünneptől. Imádom az előkészületeket, gondolkozni azon, hogy kit mivel lepjek meg ezúttal. Hétvégente közösen sütünk és főzünk, és mellette felkerülnek szépen sorjában a karácsonyi díszek is a házba. Esténként mikor jövök haza látom a szebbnél szebb ablakokat feldíszítve, ami nagyon hangulatos tud lenni. Nagyon fontosnak tartom ezt az időszakot, ki kell élvezni ilyenkor minden egyes percét.

De a sok jó dolog mellett sajnos van rossz is. Mivel tényleg hideg és rosszabb idő van, képesek vagyunk beragadni a házba és semmilyen mozgást sem végzünk. Ennek eredményeként sajnos felszaladhat pár kiló is. 
Ilyenkor is van rengeteg alternatíva mozgásra és étkezésre is. Igaz nem nagyon tudunk elmenni futni, biciklizni, de több lehetőségünk is van. 
Könnyen tudunk otthon esténként tornázni, edzeni egy kicsikét, jó ilyenkor is odafigyelni erre. Én mikor régen például eljártam jógázni, akkor nagyon jó volt, hogy nem egy izzasztó és kemény edzésem volt, hanem egy lazább és nyugisabb torna, aminek a végén volt egy kis meditáció is, de mégis mozogtunk eközben azért. 
De persze ahogy említettem vannak szórakoztatóbb megoldások is, mint például ugye a korcsolyázás. 

Sajnos az étkezés is valamennyivel nehezebb ilyenkor, de van rengeteg gyümölcs és zöldség is. 
Nekem a zöldségek közül talán az egyik kedvencem a cékla, aminek rengeteg jó hatása van. Nagyon sok vitamint tartalmaz, kiváló antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik és javítja az állóképességünket is. A legegyszerűbb elkészítési módja szerintem ha egyszerűen megpároljuk, akár más zöldséggel együtt, mint például a répa. A répának is ekkor van a szezonja, amiben szintén rengeteg vitamin van.
Gyümölcsök terén is nagy a választék, általában a legjellemzőbbek azok a citrusfélék. Személy szerint imádom, mivel rengetegféleképpen el lehet készíteni őket. Akár ízesíteni is jó velük, magukban is tökéletesek. A citromot például imádom a vízbe belefacsarni és napközben azt inni. Néha szoktam forró vízbe is, de ezzel vigyázni kell a savassága miatt, ami káros a fogaknak, ezért inkább szívószállal igyuk. 
És hála istennek eljött a kiwinek és a banánnak is az időszaka, amiket imádok egyszerűen. A banán az egyik olyan, amit nagyon sok módon tudunk elkészíteni. Akár magába, akár sütit csinálni belőle (persze egészségeset), turmixot/smoothie-t is lehet készíteni belőle. 

El is hoztam nektek az egyik kedvenc reggeli receptemet vele.:)

Hozzávalók:
1 banán
Fahéj
Alma (vagy tetszőlegesen bármilyen gyümölcs)
Zabpehely

Iszonyat egyszerű elkészíteni, először is a banánt fel kell pépesíteni egy villával. Ebbe tegyük bele tetszőlegesen a fahéjat, vagy az ünnepek alkalmából esetleg egy kis mézeskalácsfűszert. Annyi zabpelyhet kell hozzáadni, amennyit a banán felvesz, ne legyen túl száraz, de azért ne is tegyünk bele túl keveset. Körülbelül kézzel formázható legyen az állaga. Ezt a tányérba elegyengetem és felvágom a gyümölcsöt, amit választottam hozzá. Én általában almával szoktam, de csináltam már málnával, szederrel is. Szóval tényleg bármivel jó lehet. Ezt én egy éjszakára bent szoktam hagyni a hűtőbe, vagy legalább pár órára, hogy teljesen megpuhuljon a zabpehely. Ezért is imádom annyira, mert reggel csak ki kell venni a hűtőből és már fogyasztható is. 

Mindenkinek nagyon jó és boldog ünnepeket kívánok előre is, remélem jól fog telni a teletek ebben az évben. És külön kitartást mindenkinek a közelgő félévhez, mindent bele! 

tea.jpg

Címkék: receptek, bejegyzes