Receptek

Sziasztok! :)

Néhány olyan receptet szeretnék elárulni nektek, amik nekem nagyon beváltak és ráadásul egészségesek is! Remélem megtetszik valamelyik és kedvet kaptok hozzá, nagyon egyszerű elkészíteni őket. 

1. Zabkása (1 adag)

Ez egy igen egyszerű és ismert recept szerintem, semmi különlegesség nincs benne, viszont én imádom. Garantáltan eltelít, és egy ideig nem leszünk éhesek tőle.

Fél bögre zabpehely
1 bögre folyadék, ez lehet tetszőlegesen víz, tej, növényi tej
1 tk chia mag
Én ezeket külön összefőzöm kb. 5 perc alatt, de mikróban is el lehet készíteni, csak én azt nem szeretem. 
Ezek után jöhet egy kis fahéj, valamilyen édesítőszer (méz, xilit, juharszirup stb.)
Majd a kedvenc részem a sok-sok gyümölcs. Én imádom összeválogatni mellé a kedvenc gyümölcseimet, egyszerűen megunhatatlan. 

zabkasagyumolcs.jpg

 

2. Banános-csokis-zabpelyhes süti (2 adag)

Igazából ez egy saját "találmány", így sajnos nem tudtam más nevet adni neki.  Ez a kis süti teljesen megfelel akár suliba, reggelire vagy esetleg egy kis délutáni nasinak is. És azért írtam 2 adagot, mert ezt egyszerűbb megcsinálni egyben, mert el lehet rakni, és még másnap is tökéletes lesz az íze. :)

2 db banán
1,5 tk cukrozatlan kakaópor
Fahéj (tetszőlegesen)
Zabpehely

Ennek is pofonegyszerű az elkészítése, biztosan menni fog mindenkinek. Először 2 banánt kell villával, ahogyan csak bírjuk "felpépesíteni". Ezután jöhet bele a kakaópor és a fahéj is. A zabpehelynek igazából nincs konkrét mennyisége, attól függ mennyit vesz fel a banán. Addig keverjünk hozzá kisebb adagokban, amíg formázhatóvá nem válik, de ne is legyen túl száraz. Ezután egy sütőpapírral ellátott tepsiben helyezzük el, egymás mellé kb. 1 evőkanálnyi mennyiséget, majd mehet is az előremelegített sütőbe be. Nem kell túl nagy lángon sütni, és kb. 15-20 percen belül készen is van. 

3. A kuszkuszos csoda (1 adag)

Na jó, tudom ennél kreatívabb nevet is találhatnék ki neki, de igazából ebben nem vagyok valami jó. Ezt akkor szoktam elkészíteni, ha éppen már fáradt vagyok suli után és nincs itthon nagyon semmi. Ez is roppant egyszerű lesz és nagyon laktató is. 

2 db paradicsom
Fél fej lilahagyma
25 g kuszkusz
Előre megsütött, felkockázott csirkemell
Só, bors

Először is a kuszkuszt érdemes elkészíteni, mivel ameddig azt állni hagyjuk, addig felvágjuk az zöldségeket. 25 g-ot kimerünk egy kisebb edénybe, és felforralt dupla mennyiségű vízzel leöntjük. Ezt is érdemes megsózni, így biztos nem lesz ízetlen. Ez kb. 3-4 perc alatt is készen van, de mire nekünk ez kelleni fog, biztosan jó lesz. Felvágjuk a lilahagymát minél apróbb darabokra, és a paradicsomokat is felkockázzuk. Egy egyszerű serpenyőben kell elkészíteni, egy kis olivaolajat, kókuszzsírt/olajat lehet hozzá használni. Először a hagymát kicsit megpirítom, majd ez után teszem bele csak a paradicsomot. Ezt nem szoktam nagy lángon csinálni, olyankor könnyen odasülhet. Ilyenkor jöhet tetszőlegesen a só és a bors is. Mikor már a paradicsom kicsit levet eresztett lehet is belerakni az előre megsütött, natúr, felkockázott csirkemellet. Ebből sem tudok konkrét adagot mondani, mindenki tetszőleges mennyiséget használ. Legutolsó lépésben pedig jöhet, az ekkora már elkészült kuszkusz is hozzá, majd 2-3 perc után már fogyasztható is lesz ez az isteni ebéd. 

Remélem valamelyik megragadta a fantáziátokat, és kipróbáljátok ezeket. Garantáltan senki sem marad éhes! :) További receptek fognak érkezni a jövőben is!